Entreprenörskap

Är du entreprenör då har du förmodligen stor användning av en mobiltelefon.

Det råder stor konkurrens och det finns många lockande kampanjer att välja mellan.

Dock måste man som köpare se upp. Många av företagen har till synes bra erbjudanden och nya spännande produkter som gör det intressant att köpa.

Dock kan det ske att allt inte levereras enligt planerna. I mitt fall fick jag hörlurar och en repad mobiltelefon från Telia. Med i erbjudandet följde en kampanj. Kampanjen hade en kort registreringstid vilket inte informerades på hemsidan om. Så när väl paketet kom så skickades simkort, hörlurar och iPad i åtskilda paket.

Till att börja med är det saknar Telia ett miljövänligt tänk. Paket som skickas med olika transporter till samma adress hade varit bättre att skicka vid samma tillfälle.

Nu i detta fall skickas också ett icke fungerande sim-kort. Jag kontaktar Telia och får ett nytt simkort skickat till mig en dag efter det kampanjen gått ut. Utan simkort ingen möjlighet att registrera sig på kampanjen.

Jag har ringt flera gånger till Telia och deras personal instämmer att detta är dåligt. Samtidigt har man ingen kraft att förändra läget. Inte heller på Samsung har man kraft nog att åtgärda problemet efter flertalet samtal. Kundtjänst eller chefer på mellan nivå tycks ej ha kapaciteten att ställa till rätta när ett fel uppstått. Jag har till att börja med betalt fakturan och trott att de ska kunna rätta till detta. Jag hoppas då jag behöver en mobil och vill ha flera enheter att surfa på. De första fakturorna betalade jag men sedan började jag bestrida dem.

Trots att jag nu återigen kontaktat Telia så återstår problemen och ingen IPad har skickats. En tredje part har