Entreprenörskap -färgad modell eftersökes i branschen

Eftersom jag driver ett socialt mediabolag är jag ute på Internet i social media väldigt mycket.

Idag blev debatten väldigt intressant för mig . En kvinna lade upp en bild från ett stort modeföretag. Bilden innehöll en smal midja, stuss, underkläder och celluliter. Meningen är att vi ska diskutera detta. Jag tycker att det är bra att vi kan visa hur vi egentligen ser ut. Normen för skönhet är lång, smal, ljus. Men vi vet alla att skönhet kan vara så mycket mer än så. Skönhet kan vara kort, tjock, knubbig, kurvig, färg mm.

För oss som är entreprenörer inom skönhetsindustrin sparar det mycket tid för redigering att våga visa hur vi egentligen ser ut. Däremot så har ju industrin gått i denna riktning för att redigering gör att det säljer bättre.

Själv syns jag som bloggare och entreprenör med min mörka färg på många sidor. Jag fick ofta höra att jag blev bra på bild som liten. Men när jag blev äldre fick jag en kamera av pappa och jag använde den flitigt. Jag kom att förstå att jag älskar att fotografera. Men att vara fotograf innebär inte bara att knäppa bilder utan att man också skapar något.

När de flesta jag såg i bloggvärlden var blonda bestämde jag mig för att fotografera mig själv. Jag är mörkhyad och den provokationen inom bloggvärlden kändes intressant. Så därför finns jag nu på mina samtliga ebutiker. Se Marketing har i genomsnitt ca 200 läsare per dag på varje sida. Ibland dubblerar vi läsarantalet. Under året har vi ca 70 000 läsare på en sida. Alla dessa möts av en färgad modell.