Försäkringskassan sviker de sjuka

Jag har länge sökt handläggaren på Försäkringskassan. Normalt ska handläggaren återkomma inom loppet av 48h men det gick över en vecka. Efter ytterligare passerad tid och lång väntan gjorde jag ett nytt försök att kontakta Försäkringskassan. Återigen fick jag svar om att de skulle ringa tillbaka. Men ingen återkom på lång tid. Nu i lördags morse ringer en kvinna från Försäkringskassan. Jag blev förvånad trodde inte de arbetade då och att ringa kl 08.00 på lördag morgon är en ganska märklig tid? Men jag berättade iaf min historia. Först nu ska det utredas och enligt henne hinner hon inte handlägga ärendet vilket innebär försening i utbetalningen. Detta är förkastligt då sjuka inte har mycket pengar på banken. Sjuka måste få vara trygga att ha tak över huvudet, kunna betala sin mat, mediciner och nödvändigaste räkningar. Vi betalar ju skatt och dessutom hög skatt. När försäkringskassan inte betalar ut sjukpenningen innebär detta större stress för den sjuke individen som riskerar att försämras kraftigt. Jag har nu konstant huvudvärk, oro och känner stress. Jag känner mig sviken av Försäkringskassan som läst alla mina sjukintyg från läkaren. Jag har förlorat förtroende för myndigheten.